Podstawą działania systemu wtrysku gazu do silnika wysokoprężnego jest dodanie dawki gazu do zasysanego powietrza. W wyniku podania gazu do układu dolotowego silnik jest zasilany mieszanką gazu LPG i ON skutkiem tego jest zmiana charakterystyki mocy i momentu obrotowego silnika , wzrasta moc silnika i moment obrotowy. Dawka gazu uzależniona jest od aktualnego obciążenia silnika i „życzenia kierowcy „.
DIESEL – GAZ jest najbardziej zaawansowanym uniwersalnym Systemem Wtrysku Gazu dostępnym obecnie na rynku . Zasada działania systemu jest prosta i polega na zastosowaniu podwójnego zasilania w proporcji 20% LPG i 80 % ON. Pozwala uzyskać prawie całkowite dopalanie ON przy równoczesnym wyzwoleniu dodatkowej mocy.
1. OSZCZĘDNOŚCI– obniżenie kosztów eksploatacji.
Oszczędności wynoszą od 10% do 30% w zużycia paliwa, czyli obniża się ilość spalanego paliwa przy jednoczesnym zwiększaniu wydajności spalanego oleju napędowego. Uzyskujemy blisko 100% energii ze spalanego paliwa ponieważ gaz LPG jako katalizator usprawnia spalanie.
2. WZROST MOCY SILNIKA.
Dzięki wykorzystaniu energii ze spalonego paliwa następuje znaczne zwiększenie mocy silnika.Nie wpływa to w żaden negatywny sposób na silnik oraz podzespoły.
3. WZROST ŻYWOTNOŚCI I ELASTYCZNOŚCI SILNIKA.
Możliwa jest jazda na wyższych biegach w trudnych warunkach lub ze znacznym obciążeniem bez konieczności redukcji biegów.
4. EKOLOGIA
Dzięki dokładniejszemu dopalaniu mieszanki spaliny pozbawione są sadzy i związków siarki.. Dzięki temu pojazd spełnia wyższe normy emisji spalin jak również rzadsza jest konieczność wymiany filtrów i katalizatora.